Frequentely Asked Questions
Alles van veilig betalen, over verzenden en retourneren,
tot de voordelen van club Freddi
Alles over betalen bij Freddi.be
Bij FredDi doen we er alles aan om jullie de beste, veiligste en makkelijkste koopervaring aan te bieden. We doen dit bijvoorbeeld door een grote waaier aan betaalmogelijkheden aan te bieden.
Betaalkaarten:
Visa
Mastercard
American Express
Maestro
Wallets:
Apple pay
Applicaties:
Paypal
Bancontact
iDeal
Natuurlijk voldoen we aan de laatste nieuwe veiligheidsnormen opgesteld door de Europese Unie, voor meer informatie hierover kan je de pagina Veilig betalen bezoeken.
Ja, bij FredDi komt jullie veiligheid op de eerste plaats. Om dit te garanderen voldoen al onze betalingsmogelijkheden aan de nieuwe Europese wetgeving PSD2.
De PSD2 of Payement Services Directive (PSD2) regelt de betalingssector in de Europese Unie. Een van de belangrijkste updates die dit jaar van kracht wordt leidt tot een betere bescherming voor klanten die online winkelen met hun debet- en kredietkaarten. Om aan deze nieuwe regelgeving te voldoen, zorgen we er voor dat we beschikken over een Strong Customer Authentication (SCA) procedure. Een SCA procedure is vergelijkbaar met wat veel mensen kennen als een twee-factor authenticatie: als u online koopt met uw debet- of kredietkaart, kan SCA eisen dat u twee vormen van authenticatie gebruikt. Dit maakt het moeilijker voor frauduleuze transacties om erdoor te komen. Klanten wordt gevraagd om deze informatie alleen in te voeren wanneer dat nodig is, door middel van een technologie die bekend staat als 3D Secure - een extra beveiligingslaag die klanten bij het afrekenen moeten invoeren om zichzelf te verifiëren.
Ja, bij ons kan je gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. Wij accepteren MasterCard, Visa en American Express. Om te betalen met de creditcard doorloop je vanaf het punt waar je je betaalwijze kiest de volgende stappen:
1. Selecteer je type kaart en vul je kaartgegevens in.
2. Klik op 'Volgende', hierdoor kom je op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'.
3. Nadat je op 'Verzend bestelling' klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging.
4. In sommige gevallen word je doorgestuurd naar de betaalomgeving van je bank waar je met je kaartlezer betaalt.
5. Na afronding van de betaling word je teruggeleid naar de Freddi website waar je een bevestiging van de betaling ziet.
Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging en wordt het bedrag van je creditcard gecrediteerd.
Je creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij FredDi zeer veilig.
Na de eerste aankoop met je creditcard worden jouw creditcardgegevens op een beveiligde omgeving bewaard zodat je deze niet bij iedere bestelling opnieuw hoeft in te voeren.
Ja, bij ons kan je gemakkelijk en veilig betalen met Bancontact. Om te betalen met Bancontact doorloop je vanaf het punt waar je je betaalwijze kiest de volgende stappen:
Ja, bij ons kan je gemakkelijk en veilig betalen met iDEAL. Wanneer je hiervoor kiest word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van je bank.
Je hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze word je betaling direct afgeschreven van je rekening. Om te betalen met iDEAL doorloop je vanaf het punt waar je jouw betaalwijze kiest de volgende stappen:
1. Selecteer je bank.
2. Klik op 'Volgende', hierdoor kom je op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'.
3. Nadat je op 'Bevestigen en doorgaan naar iDEAL' klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging.
4. Je wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van uw bank.
5. Rond hier je betaling af.
6. Vergeet niet na je betaling terug te gaan naar de FredDi site. Hier wordt jouw bestelling afgerond en zie je een bevestiging van je betaling.
7. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging.
Bij ons kan je gemakkelijk en veilig betalen met Apple pay. Om te betalen met Apple pay doorloop je vanaf het punt waar je je betaalwijze kiest de volgende stappen:
Met uw iPhone of iPad
1. Tik op de Apple Pay-knop.
2. Controleer of uw rekeningadres, verzendadres en contactgegevens juist zijn. Als u met een andere kaart wilt betalen, tikt u op symbool Volgende naast uw kaart.
3. Als dat nodig is, voert u uw rekeningadres, verzendadres en contactgegevens in. Apple Pay bewaart deze gegevens, zodat u ze maar één keer hoeft op te geven.
4. Doe uw aankoop en bevestig de betaling als u klaar bent.
- Phone X of nieuwer of iPad met Face ID: druk tweemaal op de zijknop en gebruik vervolgens Face ID of uw toegangscode.
- Phone 8 of ouder of iPad zonder Face ID: gebruik Touch ID of uw toegangscode.
- Apple Watch: druk tweemaal op de zijknop.
5. Nadat je aankoop hebt bevestigd ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging.
6. Als de betaling slaagt, ziet u 'Gereed' en een vinkje op het scherm.
7. Na afronding van de betaling word je teruggeleid naar de FredDi website waar je een bevestiging van de betaling ziet.
8.Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging en wordt het bedrag van je creditcard gecrediteerd.
Met uw Mac-modellen met Touch ID
1. Tik op de Apple Pay-knop.
2. Controleer of uw rekeningadres, verzendadres en contactgegevens juist zijn. Als u niet met uw standaardkaart wilt betalen, klikt u eerst op menusymbool 'Vouw uit' naast uw standaardkaart en selecteert u vervolgens de kaart die u wilt gebruiken.
3. Als dat nodig is, voert u uw rekeningadres, verzendadres en contactgegevens in. Apple Pay bewaart deze gegevens, zodat u ze maar één keer hoeft op te geven.
4. Als u klaar bent, doet u de aankoop. Volg de aanwijzingen op de Touch Bar en plaats uw vinger op de Touch ID. Als Touch ID uitgeschakeld is, tikt u op het 5.Apple Pay-symbool op de Touch Bar en volgt u de aanwijzingen op het scherm.
6.Nadat je de aankoop hebt bevestigd ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging.
7. Als de betaling slaagt, ziet u 'Gereed' en een vinkje op het scherm.
8. Na afronding van de betaling word je teruggeleid naar de FredDi website waar je een bevestiging van de betaling ziet.
9. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging en wordt het bedrag van je creditcard gecrediteerd.
Apple Cash is niet beschikbaar in macOS.
Bij ons kan je gemakkelijk en veilig betalen met PayPal. Indien je hiervoor kiest, word je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website.
Als je nieuw bent bij PayPal kun je je als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien je al een PayPal account heeft, kun je inloggen met je gebruikersnaam en de betaling bevestigen.
Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van jouw PayPal account. Hierna word je bestelling direct verwerkt. Zodra je je bestelling in ontvangst hebt genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van je PayPal account.
Om te betalen met PayPal doorloop je vanaf het punt waar je de betaalwijze kiest de volgende stappen:
1. Klik op 'Volgende', hierdoor kom je op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
2. Nadat je op 'Bevestigen en doorgaan naar PayPal' klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging
3. Je wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van PayPal
4. Na afronding van de betaling wordt je teruggeleid naar de Zalando website waar je een bevestiging van de betaling ziet
5. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging
Indien je goederen terugstuurt, wordt het bedrag weer bijgeschreven op je PayPal-account of uw bankrekening. Je kunt dit zelf regelen via de PayPal website.
Neen, we werken echter volop aan de uitbreiding van onze betaalmogelijkheden.
Alles over verzending en levering
Wij verzenden met twee partijen afhankelijk van de afstand tot ons magazijn. Voor al de leveringen in Leuven (postcode 3000) maken we gebruik van de fietskoerier Vi-tes.
Voor al de andere leveringen maken wij gebruik van het netwerk van Kariboo aangezien zij de meest groene leveringsnetwerk in België aanbieden.
1. Je bestelling wordt klaargemaakt in ons magazijn in Leuven.
2. Je bestelling wordt vanuit ons magazijn, afhankelijk van uw keuze bij afrekenen, naar een bpost of DPD sorteercentrum gebracht. Dit is het moment dat je een verzendbevestiging per e-mail ontvangt met een Track & Trace code.
3. Je bestelling wordt door bpost of DPD gesorteerd op basis van de postcodes.
4. Je bestelling wordt door bpost of DPD bezorgd op het door jou opgegeven afleveradres.
5. Verzending is gratis vanaf €70 in Belgie, of vanaf €100 in de rest van Europa
Voor de standaard leveringen is een pakket gemiddeld 3 dagen onderweg wanneer de bestelling geplaatst wordt voor 14u. We rekenen altijd in werkdagen en vanaf de dag dat je de bestelling hebt geplaatst (dag 0) tot de dag van de levering (dag 3).
Voor leveringen van onze voorverkoop staat de verwachtte levertermijn aageduid op de website. Reken meestal ongeveer 1 maand.
Ja, u kan uw bestellingen volgen.
Op het moment dat uw bestelling wordt verzonden vanuit ons magazijn ontvang je per e-mail een verzendbevestiging van ons.
Nadat je bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvang je een verzendbevesting per e-mail met een Track & Trace link.
De bezorger van bpost/DPD/Vi-tes biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je dan niet thuis zijn dan ontvang je hiervan een bericht. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus of via de Track & Trace link.
Om te weten waar je bestelling is zijn de volgende 2 opties mogelijk:
1. De bestelling is afgegeven bij de buren.
2. De bestelling ligt bij een afhaalpunt van bpost of DPD.
Ja, standaard kiezen we er voor om je bestelling te laten bezorgen op een afhaalpunt of in een pakjesautomaat van bpost of DPD.
Hier kiezen we bewust voor omdat deze leveringsoptie 80% minder CO2 veroorzaakt. Je hebt vanaf de levering 14 dagen de tijd om je bestelling op te halen. Indien het pakket niet is opgehaald zal het worden teruggestuurd naar Freddi.
Alles over de retour en terugbetaling
Alle goederen die binnen de betalingstermijn zijn afgerekend kunnen gedurende 30 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is mogelijk indien de artikelen ongedragen zijn, in originele staat en voorzien zijn van de originele labels. Voor het volledige retourbeleid refereren we jullie graag naar de pagina Retourbeleid.
Wanneer je betaald hebt met Maestro, iDeal, PayPal, Google of Apple pay dan duurt de overschrijving, afhankelijk van de verwerkingstijd van je bank, 1 tot en met een paar werkdagen.
Wanneer je met een creditcard hebt betaald dan is de terugbetaling zichtbaar op je volgende afschrift.
We vragen €3 voor het terugsturen op kosten van de klant. We delen bewust de kosten zodat we allemaal op een duurzame manier met retourneren omgaan.
We willen het jullie zo makkelijk mogelijk maken om ongewenste zendingen te retourneren of in te ruilen.
Als jullie een retour willen starten klik dan door op deze link naar ons retourportaal en volg de instructies.
Indien een artikel defect is, kan je een claim indienen via dit formulier. Om je klacht snel en efficiënt te verwerken is het belangrijk om ons zoveel mogelijk details over het defect mee te geven.
Indien je graag persoonlijk contact met ons wil opnemen kan je natuurlijk steeds onze klantendienst bereiken via de contact informatie beschikbaar op onze contactpagina. Natuurlijk helpen we je het claim formulier in te vullen om de accurate en volledige administratie te garanderen.
Alles over Club Freddi
Lid worden van Club Freddi is zeer gemakkelijk. Het enige wat je moet doen is u registreren als klant, je vervolgens inloggen, en tot slot uw punten bekijken in onze loyaliteits app.
Spijtig genoeg wordt deze alleen in het Engels ondersteunt.
Op deze pagina vind je alle links om bovenstaande stappen door te lopen.
Word lid van Club Freddi. Als dank krijg je 500 punten, een leuke verrassing en vertrek je altijd op de eerste rij voor special deals. Blijf je scoren? Je krijg voor elke uitgegeven euro 2 punten, en per schijf van 100 punten krijg je een korting van €1.
Daarnaast krijgen jullie punten om ons te delen via Instagram en Facebook, of ons te liken. Natuurlijk mag ook uw verjaardag niet vergeten worden, en krijg je daar ook een mooie lading punten voor.
Zodra je geregistreerd en ingelogd bent, kan je op de Club Freddi pagina clicken op de link "Mijn punten". Je krijgt meteen uw persoonlijke pagina te zien op onze loyaliteits-app. Hier krijg je meteen een overzicht over hoeveel punten je hebt.
Wanneer je op de pagina bent die weergeeft hoeveel punten je hebt, kan je bovenaan klikken op uw puntentotaal. Daarna kom je op de pagina die u de mogelijkheid geeft om de punten om te wisselen voor korting. Je kiest zelf hoeveel van uw punten je wil omwisselen. Daarna krijg je een kortingscode die je in de checkout kan toepassen.